Materialen

MATERIAALBELEID MHC

Bij MHC kennen we 2 soorten van materialen, te weten:

1. Keepersmaterialen
2. Trainingsmaterialen

Hieronder volgen enkele beleidslijnen t.a.v. verstrekkingen en verstrekkingsmomenten.

1. Keepersmaterialen

Bij MHC worden alle Jeugd –seniorenteams uitgerust met een zogenaamde keeperset.
Dit kan een uitrusting zijn voor een vaste keeper per elftal, of kan door een team worden gebruikt om deze functie te kunnen uitoefenen binnen een elftal.
Deze uitrusting wordt door MHC ter beschikking gesteld en uitgangspunt hierbij is dat de uitrusting alle elementen van veiligheid voor het uitoefenen van keepers functie in zich heeft.
Er zijn 2 belangrijke momenten binnen MHC om keepersmaterialen te controleren, in te nemen en weer te verstrekken.
Deze momenten vinden plaatsten einde van de competitie en voor aanvang van de competitie om zodoende iedere elftal/keeper weer te voorzien van het juist  materiaal.
Ook worden tijdens deze ronde de toegewezen lockers aan teams/keepers weer gecontroleerd en wordt de inventarisatie weer compleet gemaakt, zodat de materiaalbeheerder van MHC op de hoogte is van de juistheid van elftallen versus lockers en de daarbij gebruikte code van het slot.
De aankondigingen van deze jaarlijks terugkerende momenten wordt ruim op tijd aangekondigd via de website van MHC. Het is natuurlijk mogelijk om tussendoor bij mankementen of andere reparaties contact op te nemen met de materiaalbeheerder om zodoende de materialen weer compleet en werkzaam te krijgen.

2. Trainingsmaterialen

T.b.v. het uitoefenen van trainingen voor teams bij MHC worden er door de club materialen ter beschikking gesteld. Deze sets bestaan doorgaans uit ballen, hesjes en pilonnen.
De algemene zaken die nodig zijn bij trainingen, zoals loopladders, field markers en specifieke trainingsmaterialen voor bijv. de keeperstrainingen worden door MHC ter beschikking gesteld en zijn aanwezig in de materiaalopslag. Hier staan ook de karren met materialen die gebruikt worden door de Jongste Jeugd(afwijkende kleur ballen).
Daarnaast worden aan de individuele trainers materialen ter beschikking gesteld, dit kan verschillen qua type materialen en hoeveelheid daar waar het gaat om prestatief en/of breedte teams.
Ook deze materialen worden op 2 momenten per jaar ingenomen en weer uitgegeven via de materiaalbeheerder.

Aan de materiaalbeheerder van MHC wordt jaarlijks budget toegekend voor de aanschaf van nieuwe materialen t.b.v. keepers en trainingen. In overleg kunnen er voor bepaalde teams extra middelen worden aangeschaft op advies van de leiding TC.

De materiaalcommissie is bereiken via de [email protected]