LG Hockey

Marie-Thérèse - Pelgrim over LG-hockey:

"Apart wat apart moet en samen wat samen kan”

LG hockey is voor mensen met een lichamelijke beperking. Dit kan variëren van alleen een hele slechte motoriek waardoor je niet in een "valide” team kan mee doen, tot kinderen met een aangeboren beperking. U kunt hierbij denken aan quadriplegie, hemiplegie of een diplegie, spierziekte en allerlei syndromen waarbij er een motorische beperking aanwezig is.

Kort samengevat kan iedereen met een lichamelijke beperking meedoen, die zelfstandig kan lopen (hoeft niet hard) en de stick met minimaal één hand kan vast houden. Verder moet het kind minimaal Mythyl of SBO onderwijs volgen.

Het team traint op zaterdagmorgen van 10.00 tot 11.00 uur.
Iedereen kan gratis een aantal proeftrainingen volgen en wij hebben dan ook zolang een stick voor jou!
Verder spelen we 1x in de maand een competitie wedstrijd  en zijn er nog toernooien, waar we ook altijd aan meedoen. Klik hier voor het competitieschema.

Denk je dat LG wat voor jou is of wil je meer weten, neem dan contact op met:
Marie Thérese Pelgrim 06 250 566 20 of mailto:[email protected]

Voor wie?

Is hockey voor kinderen / volwassenen met een lichamelijke beperking of een heel zwakke motoriek. Je moet zelfstandig kunnen lopen (hoeft niet hard) en de stick met minimaal 1 hand kunnen vasthouden.

Voor kinderen geldt de regel dat je minimaal SBO onderwijs moet volgen of de hoogste stroom van de Mytylschool. Kinderen die hier buiten vallen kunnen terecht bij het G-hockey bij HC Meersen.

We trainen op zaterdagmorgen van 10 tot 11 uur binnenkort hopen we ook te trainen door de week.

Iedereen kan vrijblijvend 5 keer meetrainen, om te kijken of hij of zij het leuk vindt.

LG hockey is een gemengde sport, vanaf 8 jaar mag je mee komen doen. We spelen zowel 6-tal als 8-tal hockey en spelen ook competitie.

6-tal poule 2: Speeldata:

Trainers:

Marie Therese Pelgrim

Voor informatie kunt u contact opnemen met Marie Thérese Pelgrim, 0625056620

Uitslag Wedstrijden

Spelregels, jongste jeugd en LG

Eerste prijs landelijk lg toernooi!

Het team.: Elke Slangen, Whitney Bastiaans, Fariba Alberda, Lamin Argalales, Samir El, Lucas Warmenhoven, Max Tilly (aanvoerder), Justin Steffani.