Algemeen September

Van de voorzitter

Jaaaaa, we mogen weer!

Nu iedereen hopelijk van een fijne vakantie heeft genoten, hebben de slippers en badkleding inmiddels weer plaatsgemaakt voor hockeyschoenen en hockeyshirts. Door de late vakantieperiode, geen tijd voor 'warming up' maar gelijk weer ‘aon de geng’!
Het is een feest om te zien: jong en oud(er) op de velden en de eerste koffie's en pilsjes die eindelijk weer in ons clubhuis genuttigd worden. Wat voelt dit lang geleden!

Het is weer even wennen maar ook even zoeken. Want hoewel er gelukkig veel WEL kan, hebben we natuurlijk ook nog steeds rekening te houden met elkaar en is nog niet alles mogelijk. Zo hadden wij graag dit nieuwe seizoen in de aanwezigheid van jullie allemaal willen openen en willen toasten op een sportief seizoen. Dit gaat niet, maar we beloven: van uitstel komt geen afstel. Deze houden jullie dan ook tegoed.

Natuurlijk zijn we ontzettend blij dat alle teams weer het veld op kunnen en dat de competities weer zijn intrede hebben gedaan. Hier hebben wij ons immers allemaal zo op verheugd!
Achter de schermen is de afgelopen maanden weer hard gewerkt door onze vrijwilligers en professionals om het hockeyseizoen 2021-2022 daadwerkelijk mogelijk te maken.
Van veldbezettingsschema tot trainingsschema's, van competitieschema's tot nieuwe instroomschema's, van gevulde materiaaltassen tot gevulde koelkasten. Tot al 'onze mensen' die er voor zorgen dat onze leden van jong tot oud weer heerlijk aan de bak kunnen, op het veld en in ons clubhuis, richt ik mij dan ook met de drie meest belangrijke woorden: Dank jullie wel!

Zonder jullie geen hockeyclub, dat is een vrij eenvoudige conclusie. En soms denk ik wel eens: 'Ik hoop dat dit iedereen toch beseft'. Want waar (vrijwillig!) gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt. Ook binnen MHC gaat niet alles goed. Maar door met elkaar in contact te blijven, het samen zoeken naar oplossingen, het samen praten over wat beter kan, helpen we elkaar en helpen we MHC. En verbinding, dat is wat we nodig hebben, nu meer dan ooit.

Graag wil ik afsluiten door jullie allemaal een heel gezellig en een geweldig sportief seizoen 2021-2022 te wensen. Door met elkaar rekening te houden, houden we corona hopelijk op afstand en kunnen we genieten van een seizoen lang hockeyplezier!

Hartelijke groet,

Fleur