Zaalhockey December

Alternatieven zaalhockeycompetitie

Nieuws afbeelding Beste leden,

In navolging van het bericht van afgelopen woensdag laten wij jullie het volgende weten. Het is natuurlijk erg jammer dat de zaalcompetitie voor MHC niet doorgaat. Om dit gemis in enige mate te compenseren bieden we 2 opties aan:

Optie 1: mogelijkheid tot gebruik van de zaal.

In overleg met de gemeente kunnen wij tussen half december en midden februari in de weekenden (za/zo) gebruik maken van de sporthallen zoals wij die hadden gereserveerd voor het zaalhockey programma. Concreet betekent dit dat er binnen de huidige coronamaatregelen sowieso 9 weekenden kan worden gehockeyd van ongeveer 9:00 uur tot 16:30 uur (weekenden 11/12 december, 18/19 december, 8/9 januari, 15/16 januari, 22/23 januari, 29/30 januari, 5/6 februari, 12/13 februari, 19/20 februari). Zodra de corona-maatregelen verruimd worden en we weer na 17.00 uur mogen sporten, kunnen we ook nog gebruik maken van de reeds gereserveerde doordeweekse uren.

Dit zijn heel wat uren en wij willen alle teams die zich voor de zaalcompetitie hebben aangemeld de mogelijkheid bieden om alsnog gebruik te maken van de zaal. Wij vragen jullie daarom per direct aan te geven of je met jouw team gebruik wil maken van de zaal voor trainingen en onderlinge wedstrijden.

Aanmelding dient vanuit de teammanager te worden doorgeven met lijst van namen van zaalhockey deelnemers per team. Geef daarbij ook aan:
1. welke data je gebruik van de zaal wilt maken (vooralsnog zaterdag/zondag);
2. of je wil trainen of een wedstrijd spelen;
3A. indien wedstrijd graag ook al een voorkeur welke tegenstander van MHC;
3B. Indien trainen: of je een trainer nodig hebt (zodat we kunnen kijken of deze beschikbaar is).
Als er geen trainer beschikbaar is, kun je samen met je coach een trainingspartijtje of wedstrijdje regelen.

Alleen als wij een lijst binnen hebben gekregen, word je ingedeeld in de zaal mede ook op beschikbaarheid. Zodra wij zicht hebben op hoeveel teams/leden gebruik willen maken van deze mogelijkheden, kunnen wij de beschikbare uren gaan verdelen en trainers hiervoor benaderen. Er komt dan spoedig een schema op de website/app.

Zaalhockey contributie

Er zijn nog steeds kosten aan het zaalhockey verbonden. Op basis van eerlijke verdeling zullen de kosten over de zaalhockey spelende leden worden verdeeld. Deze zullen waarschijnlijk lager uitvallen dan voorheen vastgesteld. Zodra duidelijk is hoeveel de zaalhockey-bijdrage dit jaar zal zijn, zullen we deze communiceren en belasten.

Optie 2: mogelijkheid veldhockey

De gemeente staat ook toe dat wij gedurende de winterstop gebruik blijven maken van de hockeyvelden binnen de geldende coronamaatregelen. Dit houdt in dat teams die niet deelnemen aan zaalhockey zich kunnen aanmelden via coach, trainer of teammanager om te komen trainen of onderlinge wedstrijdjes te spelen. Een trainer dien je zelf te faciliteren.

Let wel: Er wordt geen gebruik gemaakt van het kleed-/clubgebouw behalve voor het ophalen van de materialen. Ook de kantine blijft gesloten. Hierdoor hoeft er ook geen controle plaats te vinden van de Corona Toegangsbewijzen. Zolang de huidige coronamaatregelen van toepassing zijn, kan men wel gebruik maken van het toilet van het zwembad (hoofdingang Geusseltbad). Dit moet voor sporters vanaf 18 jaar op vertoon van CTB en ID. Mondkapjes verplicht vanaf 13 jaar.

Aanmelden voor:

Zaalhockey-trainingstijd in de zaal kan tot en met a.s. zondag 5 dec. 20:00. De teammanager mailt hiervoor met een lijst van deelnemers naar [email protected].

Veldhockey-trainingstijd kan door te mailen naar [email protected]. Reservering en toewijzing van veldhockey trainingstijd geschiedt op basis van beschikbaarheid en tijdige aanmelding; minimaal 1 week op voorhand. Een veld reserveren geldt voor de periode 10 januari 2022 tot 11 februari 2022. Hierbij dien je je eigen trainer te regelen.

Extra:

We onderzoeken de mogelijkheden voor oefenwedstrijden op het veld tegen teams van Hockeer. Deze wedstrijden vinden dan bij Hockeer plaats. Mocht je als team hiervoor interesse in hebben, laat het ons dan ook weten via [email protected].

Met sportieve groet,

Het bestuur en de TC

Er zijn nog geen reacties, plaats uw reactie hieronder

Reageer op het nieuws