Zaalhockey December

Zaalhockey afgelast seizoen 2021-2022

Beste leden,

Helaas hebben we moeten besluiten MHC terug te trekken uit de zaalhockeycompetitie van 2021-2022. Een aantal redenen liggen hieraan ten grondslag, die we hieronder zullen toelichten. Op dit moment zoeken we naar alternatieven. De jongste deelnemers aan het zaalhockey willen we proberen te laten kennismaken met zaalhockey, binnen de beschikbare zaalcapaciteit die overgebleven is. Voor de overige jeugdleden en vooral ook onze seniorenleden gaan we inventariseren welke behoefte er is aan een door MHC georganiseerde sportbeoefening of dat teams het liever zelf oppakken. Heb je al een idee, lees dan beneden verder.

De redenen om tot terugtrekking te besluiten:

· Trainen is in de huidige situatie niet mogelijk. Dit kan leiden tot meer blessures, als je ongetraind wedstrijden gaat spelen. Zaalhockey is een andere sport dan veldhockey en vraagt om andere kwaliteiten die we nu dus niet kunnen trainen.
· Bekend is dat de meeste corona-besmettingen binnen plaatsvinden. En niet alleen zaalhockey zelf speelt zich binnen af, ook vervoer van en naar de zaal zal meestal met de auto (en dus binnen) gebeuren, met een verhoogd risico op besmetting.
· Dat verhoogde risico kunnen wij niet alleen onze leden niet aandoen, ook vinden wij dat onverantwoord naar de zorg.
· De andere clubs in Zuid-Limburg hebben hetzelfde besluit genomen, waardoor een competitie zeer lastig wordt.
· Zuid-Limburg en dus ook MHC is hard getroffen door corona waardoor het lastig is hele teams, ook binnen het zaalhockey, op de been te brengen.
· Daarnaast speelt er ook nog een financiële component: de zaalteams betalen een extra contributie die grotendeels nodig is voor de hoge zaalhuren. Maar hoe gaat de betaalmoraal zijn als er niet getraind kan worden en veel wedstrijden geen doorgang zullen vinden? En kunnen we daar onze andere leden mee belasten?

We begrijpen dat de teleurstelling bij sommigen groot zal zijn, terwijl anderen wellicht opgelucht zijn. Wat als een paal boven water staat, is dat wij, MHC, ons uiterste best zullen doen om al onze leden veilig en verantwoord te laten sporten. De komende dagen zullen wij ons dan ook beraden op veilige alternatieven buiten. Mocht je alvast een goed idee hebben, schroom niet dat te delen met het bestuur. Want MHC, dat zijn wij allemaal!

Met sportieve groet,

Mede namens de zaalhockeycommissie en het bestuur van MHC,

Fleur, voorzitter MHC.

Reageer op het nieuws