Arbitrage September

Drie nieuwe CS+-ers

Drie nieuwe CS+-ers
Afgelopen weekend hebben 3 van onze clubscheidsrechters met succes het CS+ (= ClubScheidsrechter Plus) -programma bij MHC afgerond. Ze beschikken nu over voldoende kennis en vaardigheden om prestatieve topteams te begeleiden en kunnen nu hun ervaring verder uitbreiden. Wij wensen de heren veel plezier met hun scheidsrechtersloopbaan!

Vind jij fluiten ook leuk? Misschien is de CS+ wel wat voor jou!

Wat houdt CS+ in?

De CS+-opleiding is bedoeld voor clubscheidsrechters die fluiten leuk vinden en beter willen worden. De opleiding is vooral gericht op de praktijk en duurt gemiddeld  één seizoen. De opleiding bestaat uit:

• Drie workshops;
  • Persoonlijke begeleiding van een leercoach bij een aantal wedstrijden;
  • Een praktijktoets (PVB).

De opleiding is gratis en als club verlangen we enkel dat CS+ ers minimaal 1 keer per 2 weken een wedstrijd fluiten.
Interesse voor het CS+ programma? Stuur dan een bericht aan [email protected]

Tijdens ons kennismakingsgesprek kunnen we jou alles vertellen over ons programma. In de infographic hieronder kun je zien welke carrière je als scheidsrechter kunt hebben. En als je echt heel goed bent en veel investeert, is het zelfs mogelijk de Olympische Spelen als scheidsrechter te halen!

#Fluitmee

De groep MHC Bondsscheidsrechters en CS+-ers worden momenteel ingedeeld op wedstrijden van MC1/JC1/MB1/JB1/MA1/JA1/D1/H2, verzorgen arbitrage instructie avonden, stellen arbitrage handleidingen op en begeleiden zoveel mogelijk clubscheidsrechters bij hun eerste fluitbeurt.
Momenteel beschikt MHC over:

• 6 Bondsscheidsrechters (BS)
  • 12 Clubscheidsrechters Plus (CS+)

onder wie 2 KNHB CS+ Experts en 4 KNHB CS+ Leercoaches.
Zit je met een vraag over hockeyregels spreek dan gerust een van de BS/CS+ scheidsrechters aan. Ze zijn herkenbaar aan hun gele "referee” shirt.

Marc Schnabel

Arbitragecommissie.