Zaalhockey November

Zaalhockey seizoen 2019-2020

Het zaalhockeyseizoen 2019-2020 gaat op zondag 17 november van start

Vanaf komende zondag 17 november starten wij met de zaalhockeytrainingen. Er is dus een tijdelijke overlap met de veldcompetitie en -trainingen. In de komende dagen wordt het trainingsschema voor de maand november op de site geplaatst.

De competitieplanning zal op diezelfde dag (17/11) worden gepubliceerd en daarom wordt nu al hard gewerkt aan het maken van het definitieve trainingsschema. We trainen evenals voorgaande jaren zowel door de week als in het weekend. Daardoor zullen ook de trainingstijden variëren. Het is de bedoeling om elk team minimaal 9 maal in de zaal te laten trainen.

Sommige teams hebben al hun wedstrijden en dus ook alle trainingen van half december tot half januari, terwijl bij andere teams de zaalcompetitie de gehele zaalperiode van begin december tot half februari beslaat.

MHC heeft 5 Jongste Jeugdteams (E8-tallen) kunnen indelen (2 jongens- en 3 meisjesteams). Verder zijn 26 jeugdteams ingedeeld, 7 jongens- en 19 meisjesteams. Bij de senioren doen 3 damesteams mee aan de competitie, te weten Dames 3, Dames 4 en Jong Dames 1.

Dit zaalseizoen gaan we met de senioren en de jeugdteams onze wedstrijden spelen in de Geusselt-sporthal en in sporthal de Heeg. De Jongste Jeugd-teams (Opleidingsjeugd) zullen hun wedstrijden zoveel mogelijk spelen in sporthal Belfort. Voor de trainingen zullen we ook van alle drie genoemde hallen gebruik maken.

Er is een info-bijeenkomst over het zaalhockey op een nog bekend te maken datum, met name voor de trainers en coaches van de breedteteams en de deelnemende Jongste Jeugd-teams. Deze presentatie wordt door Étienne Willems verzorgd.

Ook zal nog informatie worden verstrekt over de aanpassingen voor seizoen 2019-2020 van de zaalhockeyspelregels.

De Zaalhockeycommissie