Jeugd Oktober

Athletic Skills Model

Beste leden,

Zoals jullie wellicht al gemerkt en gezien hebben zijn we sinds dit seizoen volop bezig met een andere manier van trainen. Dit seizoen zijn we dan ook gestart met de implementatie van Athletic skills model (ASM) in de opleidingsjeugd. Dat wil zeggen dat we volledig inzetten op breed motorische ontwikkelen. Movement skills, veelzijdig bewegen, creativiteit en aanpassingsvermogen staan hierin centraal.

De reden om met ASM aan de slag te gaan is dat kinderen minder bewegen, te veel eenzijdig bewegen, meer blessures krijgen en minder plezier. Met ASM zetten we in op breed motorisch ontwikkelen en het worden van een betere sporter en dus uiteindelijk ook een betere hockeyer. Het gaat er niet zozeer om wat je nu ziet maar wat je op lange termijn ziet. Voordelen van het gebruik met ASM zijn fittere kinderen, meer plezier, minder blessures en bovenal een betere en creatievere sporter (hockeyer)

Kijk dus niet gek op als jullie bijvoorbeeld opeens kinderen zien hockeyen met andere ballen, ziet overgooien, duwen en trekken. Op woensdag is er voor de D jeugd zelfs een facultatieve ASM training. Mochten jullie nog vragen hebben dan kunnen jullie terecht bij coördinator van de opleidingsjeugd en ASM.

Namens de TC,

Etienne Willems