Jeugd Juni

Selectie- en Indelingsprocedure Jeugd Seizoen 2018-2019

De voorbereidingen voor het nieuwe seizoen zijn al begonnen. Vast onderdeel daarvan is de selectie- en indelingsperiode. Deze selectie-en indelingsperiode voor de opleidingsjeugd D en prestatieve teams staat gepland voor de periode van 11 t/m 22 juni. Het definitieve selectie- en indelingstrainingsschema is in de bijlage te vinden.

Voor de overige teams worden geen afzonderlijke selecties georganiseerd maar zal de Jeugd Commissie een indeling verzorgen (sociale aspecten, leeftijd en hockey-technische aspecten worden in de afweging meegenomen).

Met betrekking tot de selectie en indeling gelden vaste spelregels, teneinde het proces zo objectief mogelijk te laten verlopen. Deze zijn vastgesteld door het Bestuur, de Jeugd Commissie en de Technische Commissie. Voor geïnteresseerden verwijzen we naar het document ‘Selectie- en indelingsbeleid 1.0’ op de MHC website. Dit document is beschikbaar als u inlogt bij LISA-Team en klikt op ‘club’ en vervolgens op ‘documenten’ en ‘beleidsplannen’ (wegens structuurwijzigingen is het selectie- en indelingsbeleid ge-update; dit komt eind deze week op de site).

In de komende dagen worden de selectie- en indelingsgroepen samengesteld. Deze zullen bestaan uit spelers en speelsters die zich hebben aangemeld vanuit andere verenigingen, alsmede de spelers en speelsters van MHC die daarvoor in aanmerking komen (aanmelding hiervoor is niet nodig). Voor beide groepen geldt dat er een reële kans moet zijn op plaatsing in de uiteindelijke selectiegroep. Conform voorafgaande jaren trainen de spelers en speelsters van verenigingen van buitenaf in de komende weken een aantal keren mee, om hun capaciteiten op waarde te kunnen schatten.

Belangrijke data:

•  1 juni    bekendmaking selectie- en indelingstrainingsschema (zie bijlage)

• 10 juni   bekendmaking selectie- en indelingsgroepen

• 11 juni   start selectie en indeling

• 22 juni   einde selectie en indeling (er kan voor A/B nog een selectiewedstrijd plaatsvinden op 16/17 juni thuis)

• 1 juli      bekendmaking indeling van alle jeugdteams inclusief D via de website rond 14.00 uur

• 2 juli      inloopspreekuur D/C/B/A

Noot: voor specifieke tijdstippen en eventuele aanpassingen op de schema’s, is het aan te raden de website van MHC regelmatig te bezoeken.

Rest ons eenieder nog een mooi einde van het huidige seizoen te wensen, alsmede zij die zullen deelnemen aan de selectie en indeling succes te wensen!

Namens het Bestuur, de Jeugd Commissie en de Technische Commissie,

Gladys van Schoonhoven van Beurden