Jeugd April

Gezellige Dames 1 clinic

Afgelopen zaterdag 15 april 2017 heeft MHC Dames 1 een Hockey Challenge Clinic georganiseerd voor de meisjes uit de Jongste Jeugd, Meisjes D- en C-Jeugd.

Maar liefst 48 enthousiaste meiden deden mee aan de clinic.

De weergoden waren ons deze keer niet optimaal gestemd maar dat kon de pret niet drukken voor de zeer enthousiaste meiden die zeer goed hun best hebben gedaan om hun hockey vaardigheden een boost tegen.

De meiden werden in groepjes verdeeld en ieder groepje kreeg een vaste Dames 1 speelster toegewezen als begeleider. De geluksvogels hadden zelfs twee begeleiders per groepje.

Na een korte kennismaken gingen de dames en meiden samen het veld op voor een stevige warming-up. De warming-up was deze keer in handen van D1 speelsters Dominique en Selke die de meiden flink onder handen hebben genomen. Voor enkele dames 1 speelsters viel de warming-up op de vroege zaterdag zelfs behoorlijk zwaar…

De meiden moesten een parcours van 6 uitdagingen in 1,5 uur afleggen van verschillende moeilijkheidsniveau ’s. Uiteraard waren er ook oefeningen waarbij ze voor de lol tegen/met dames 1 speelsters konden hockeyen.

Ondanks het regenachtig weer gaven de meiden geen krimp en zat het plezier en enthousiasme er goed in. Na het afsluiten van de oefeningen was het tijd een speciale wedstrijd:

48 Meiden vs. Dames 1

Het was een spannende maar vooral leuke wedstrijd waarbij Dames 1 na 10 minuten op een 1 – 0 voorsprong wisten te komen. Enkele pogingen van dames 1 om de voorsprong uit te breiden liep op niets uit. De meiden wisten hun doel goed te verdedigen en gingen er flink in. De meiden gingen zelfs steeds beter samen spelen en al snel werd de gelijkmaker door de meiden gemaakt.

Nadat de officiële speeltijd was verstreken moest er doorgespeeld worden voor de "Golden Goal” om de winnaar te bepalen. Het ging er stevig aan toe en een poging van Dames 1 belande op de paal. Uiteindelijk wisten de meisjes door te dringen tot de 23 meter en na wat gerommel in de cirkel het winnende doelpunt te scoren.

Toen was het tijd voor de lunch: Pannenkoeken! Maar liefst 150 stuks werden er door Stefan in een mum van tijd op tafel gezet. Chapeau voor deze kanjer!

Nadat de buikjes gevuld waren kregen de deelnemers een Dames 1 verrassingspakket:

De MHC Dames 1 kalender, een bidon en een MHC Dames 1 armbandje.

Hierna was er tijd voor de meiden om op de foto te gaan met hun favoriete dames 1 speelsters en uiteraard werden er vele handtekeningen gezet op sticks, tassen, shirts, bidons en zelfs onderarmen.

Dat zal voor sommigen wel schrobben geweest zijn om die permanent marker eraf te krijgen!

Al met al een geslaagde clinic met veel plezier voor zowel de meiden als voor de speelsters van Dames 1!

Foto/video album van de clinic is beschikbaar via: