Jeugd April

MHC MB1 Kampioen WYHT 2017 Meiden U16

MHC MB1 Kampioen WYHT 2017 Meiden U16

MB1van MHC heeft het afgelopen Paasweekend deelgenomen aan het prestigieuze driedaagse World Youth Hockey Tournament editie 2017. Dit werd gehouden bij HC Den Bosch en georganiseerd door The Hockey Department van oud-international Sander van der Weide. Aan dit toernooi doen teams uit diverse landen mee die in de prestatieve lijn spelen.

Zaterdagochtend rond de klok van half 8 verzamelen en vertrekken - heerlijk genieten voor de ouders van een vrij Paasweekend - naar een bewolkt en regenachtig Den Bosch. Op deze zaterdag 2 winstpartijen gespeeld en een mooi tripje naar de EHL om de wedstrijd Oranje-Rood tegen Amsterdam bij te wonen.

Op zondag 3 wedstrijden op het programma die ongeslagen werden afgesloten waarvan 1 gelijkspel en 1 overwinning  met 13-0. Hiermee was de finaleplaats een feit. Maandagochtend werd nog een wedstrijd tegen UHC uit Hamburg gespeeld, waarbij de meiden nog even moesten bijkomen van de party-avond van tevoren.

Om 12:30 uur was de finale tegen Deventer MB1 gepland. De dames gingen vliegend van start waarbij snel de 1-0 en 2-0 werden gescoord. Deventer bleef echter knokken hetgeen resulteerde in een 2-1. De tweede helft stond bol van de spanning met een aandringend Deventer maar met uiteindelijk een overwinning van MB1 en daarmee kampioen van dit internationale toernooi.

Buiten een sportief weekend was het een leuk en leerzaam team-weekend met een spannned verblijf in tenten bij HC Den Bosch. De avond en de nachtelijke uren leverden nog leuke verhalen op!