Arbitrage Februari

Oproep van de voorzitter: Scheidsrechterskaarten gezocht!

Beste A- en B jeugd! En aan alle senioren, geïnteresseerde ouders, et cetera!

FLUITEN!

Als mede coach van JD2 heb ik vandaag (12-2-2017) mogen ervaren hoe geweldig het is om te zien dat er wederom 4 van jullie waren opgestaan en op de fiets zijn gestapt om een uur lang een wedstrijd te begeleiden. En hoe geweldig is er gefloten! Punt is dat we veel van dit soort superscheidsen nodig hebben om iedere week het wedstrijd schema gevuld te krijgen. Om te zorgen dat alle wedstrijden iedere week op een goede manier worden geleid en begeleid hebben we jullie nodig. Niet alleen om maar die ene wedstrijd per jaar te fluiten. Maar zeker ook om de vaak jongere spelers en speelsters (en vaak ook coaches en soms ook toeschouwers) te begeleiden en waar nodig handelend op te treden. Dat is niet alleen in het belang van de wedstrijd, maar zeker ook in het belang van de club in het algmeeen.

HOE VAAK DAN?

Dat valt best mee; de wet van de grote getallen geldt ook hier; hoe meer Fluiters, des te minder vaak je ‘dienst’ hebt. En een groter aantal fluiters zorgt gelijk ook voor meer mogelijkheden om te ruilen, binnen je team de wedstrijden te verdelen en voor de mensen die het echt leuk vinden is er altijd wel een wedstrijd te fluiten.

WAT MOET IK DOEN?

Nou, we zullen de coaches en begeleiding van de A- en B-jeugdteams een bericht sturen dat een cursus op handen is; je zult ook zelf via LISA een bericht krijgen. Je moet je dan inschrijven voor de scheidsrechterscursus en dan  volgen er twee avonden van voorbereiding, gegeven door onze eigen Mischa Habets (in het clubhuis). Op 21 maart 2017 is dan in twee sessies het examen; de uitslag is daarna direct bekend. Aarzel dus niet en schrijf je in, bijvoorbeeld door dit met je teamgenoten af te spreken. De mensen die verplicht zijn een kaart te halen maar dit niet doen of geen diploma  halen kunnen overigens wel gewoon worden ingeroosterd om hun wedstrijden te fluiten; de E6 en E8 tallen mogen iedere zaterdag vanaf ongeveer 8.45 uur worden gefloten door scheidsrechters zonder.

IEDER KAN ZICH AANMELDEN VIA: [email protected]

Info van Mischa:

Examenvoorbereiding:

Donderdag 9 maart 2017 van 19.45 tot 21.30 uur in het clubhuis van MHC, gegeven door mij.

Vrijdag 17 maart 2017 van 19.45 tot 21.30 uur in het clubhuis van MHC, gegeven door mij.

De datum van het examen in maart: dinsdag 21 maart 2017.

Sessie 1 start om 19.00 uur (max. 40 plekken) en

sessie 2 om 20.00 uur (max. 40 plekken).

De uitslag volgt direct na iedere sessie.

Zoals gezegd was vandaag weer een genot om als coach (en voorzitter…) te merken dat we als club goede en goed begeleide scheidsrechters konden presenteren die er samen voor hebben gezorgd dat de wedstrijden super verliepen. Help ons daarbij!

Groet, Ernst-Jan