Algemeen Januari

Zaalhockey update

Nieuws afbeelding Beste Mhc-ers,

Hierbij zoals jullie van mij gewend zijn even wat cijfermateriaal uit de zaal.

We hebben inmiddels 129 wedstrijden gespeeld en zijn zo’n beetje halverwege onze competitie, er werden 42 partijen gewonnen, 55 verloren en 14 eindigde in een gelijkspel. Het weekend van met name 7 maar ook 8 januari hebben we vanwege het weeralarm in totaal 18 wedstrijden moeten afgelasten, een klein gedeelte is inmiddels ingehaald maar niet verwerkt in eerder genoemde cijfers.

Tijdens de wedstrijden werden er 689 doelpunten gescoord, 300 voor en 389 tegen!
Voor onze thuiswedstrijden hebben we inmiddels 74 fluitbeurten mogen invullen voor onze scheidsrechters, het merendeel van deze wedstrijden is gefloten door onze CS+ groep!

Rondom de wedstrijden ervaar ik met de zaalhockeycie geen grote problemen, we hebben inmiddels wel een forse klacht uitgebracht naar Maastricht Sport betreffende de ondeugdelijke balken in de Geusselt. Los van het feit dat er geen transportmiddel meer is voor deze balken, zijn deze van zo’n slechte kwaliteit dat ik heb doorgegeven dat wij in ieder geval hier volgend jaar geen gebruik meer van willen maken zeker niet als die in de nieuwe sporttempel van Maastricht op een gloednieuwe vloer geplaatst moeten worden!

Met nog een aantal weekenden voor de boeg wens ik alle spelers veel succes en vooral plezier toe, ik heb bewust niet gekeken naar standen en punten maar ik hoop dat er begin maart een aantal teams de bekende bitterballen trofee in ontvangst mogen nemen ten teken van het door hun behaalde kampioenschap!

Namens de arbitrage -en zaalhockeycie veel speelplezier tijdens de 2e competitiehelft in de zaal!

Herman