Algemeen Juni

Bestuursleden gezocht.

Beste leden,

Binnen het bestuur hebben we een acute en een minder acute behoefte aan vers bloed. Waarom zo via de site? Eenvoudig; we horen vaker dat mensen het idee hebben dat de 'innercircle' van de club de posities onderling verdeelt. Dus bij deze een open uitnodiging aan een iedere serieus geïnteresseerde om met mij contact op te nemen als hij of zij interesse heeft in een van de volgende functies binnen het bestuur, ingaand na de zomer.

Penningmeester

Eline Steenhuijsen heeft aangegeven na dit seizoen te gaan stoppen met haar rol als penningmeester. We zijn dan ook op zoek naar leden, ouders of oud leden die interesse hebben om met ons de club naar de volgende tien jaar te brengen. De club staat er goed voor, we zijn druk bezig om in de structuur veranderingen aan te brengen om zo een nog beter beeld van en betere controle op alle financiële processen. De penningmeester is dan, samen met de andere bestuursleden, uiteraard verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de administratie van de club. Vragen als digitaal betalen, verdere budgettering, digitaliseren, payroll en het bepalen van de noodzaak of de contributie moet worden verhoogd en al dat soort kwesties zijn onderwerpen waar we ons op dit veelal mee bezig houden. Uiteraard naast de meer operatieve zaken. Mensen die affiniteit hebben met financiën, administratie en dergelijke zijn meer dan uitgenodigd! Ook wanneer je een geschikt iemand in de directe omgeving kent die dit zou kunnen en willen doen, houden we ons ook aan bevolen.

Accommodatie en Materialen

Per 1 januari 2017 zal er in de handling van het clubhuis het nodige gaan veranderen; de gemeente stopt dan met het sportpark management. De precieze gevolgen voor MHC zullen in de komende maanden duidelijk worden. We willen deze graag voor zijn door een specifiek bestuurslid deze ontwikkeling te laten leiden en het beleid voor de club daarin vorm te gaan geven. Los van deze externe ontwikkeling hebben we binnen het bestuur vastgesteld dat we iemand nodig hebben die in samenwerking met onze bar koninginnen het geheel aan taken rondom clubhuis, bar, inkoop, planning, contact met commissies, link met jeugdbestuur en overleg met de gemeente en andere gebruikers van het sportcomplex kan gaan coördineren. Nu de gemeente ook haar rol met betrekking tot het materiaal zal gaan terugschroeven zal ook dit een onderdeel worden van de taak van dit bestuurslid. Waarbij uiteraard nauw contact zal zijn met de materiaalcommissie, de commissie die zorg draagt voor onderhoud van allerhande zaken, het wedstrijdsecretariaat en zo meer. De functie zal inhoudelijk nog verder vorm moeten krijgen, maar de kenners onder u zullen denken; dat is wat Otto deed; we zoeken met alle ontwikkelingen een Otto 2.0 zeg maar.

Waarom wil je in het bestuur.

Omdat het leuk is. Bij tijd en wijle kost het uiteraard de nodige uren, maar hebben we er nu met zijn zessen gewoon lol in om een grote club als MHC (tegen de 1000 leden) operationeel te leiden, maar ook om te zorgen dat we de club over een paar jaar zo kunnen doorgeven dat de volgende generatie hockeyende mensen hopelijk vaststelt dat we een stabiele, gezonde en vooral leuke club zijn om bij te hockeyen. We zijn nu in de fase waarin de infrastructuur voor de komende tien jaar klaar wordt gemaakt met ons clubhuis en de nieuwe velden vanaf eind augustus. Vorig jaar zijn we begonnen om de kwaliteit die we in huis hebben in de breedte ook verder uit te bouwen, door jeugdtrainers meer bagage te geven om hun teams te trainen, breedtecoaches meer achtergrond te geven om de teams beter te begeleiden, witte rook sessies voort te zetten om het vele werk door meer handen te laten uitvoeren, et cetera. Stapje bij beetje lukt dat en niet altijd even snel of gelijk goed. Zo hebben we bij de jongste jeugd nog de nodige meters te maken. Maar ook daar zijn we mee bezig. Het is prachtig om te zien hoe soms dingen die je op de achtergrond hebt proberen te regelen uiteindelijk op de velden bij elkaar komen. Dus ja, het is gewoon mooi om een paar jaar dit te doen!

Wil je meer weten over een van deze bestuursfuncties of ken je iemand die dat wel zou willen, mail me dan zodat we een afspraak kunnen maken!

Met vriendelijke groeten,

Ernst Jan Dubbeldam