Jeugd Mei

Teamuitje van MD3 21 en 22 mei.

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend zijn we op hockeykamp gegaan met de meiden van de MD3. We zijn in Borgharen bij het scoutinggebouw Eburonen.
Als eerste zijn we met een bal op de pingpongtafel gaan overgooien. Daarna zijn we alles naar de slaapkamer gaan brengen en zijn we alle luchtbedden gaan oppompen en alles gaan klaarleggen.
Daarna hebben we samen gezellig iets gedronken. Even later werden de teams bekend gemaakt voor de spellen. We hebben leuke spelletjes gedaan.
De spelletjes waren:
  • Een speurtocht,
  • Alles mag op zaterdag,
  • gebarbecued,
  • Zes-Kamp
  • en natuurlijk leuke spelletjes wat we zelf hebben verzonnen.
De speurtocht was ingedeeld met 2 groepjes van 4 en 1 van 5 daarna gingen we vertrekken.
Ieder groepje ging met een begeleider mee, om de 15 minuten mocht de volgende
vertrekken. Eerst 2 km lopen naar de kerk en daarna 5 km langs het water en tussen het weiland. Uiteindelijk moest je uitkomen bij een bar het Bitje.
Tegen de avond gingen we natuurlijk even lekker wat eten en wat drinken, we hadden gebarbecued het was heel erg gezellig.

Na het eten  hadden we alles mag op zaterdag gedaan met team blauw en team groen. We hebben negerzoenen als wedstrijd gedaan je moest iemand blind gaan voeren wat helemaal mis ging, alleen uiteindelijk heeft team groen gewonnen!!

Rond 2 uur was het toch echt tijd om te gaan slapen het was super laat, maar je weet bij zo'n gezellig team moet je toch blijven kletsten en lachen en uiteindelijk waren we allemaal gaan slapen, want de dag erna moesten we heel erg vroeg op.

Zondagochtend gingen we samen ontbijten met heel veel gelach en plezier. Daarna gingen we ons klaarmaken voor Zeskamp en we kregen een T-shirt waar je een eigen naam voor je team mocht bedenken we hadden 2 teams.
We hadden team rood en team blauw. Team rood heette "Sneeuwwitje en de 5 dwergen" en team blauw heette "De Crea-Bea's".

We gingen blind een parcours doen. Daarna flessenvoetbal en vervolgens gingen we koekhappen en op het eind gingen we de stoelendans doen.
De winnaar van Zeskamp was geworden.... Team blauw!!.

We gingen ook nog zwijnenverstoppertje doen en een paar minuten later kwamen er ouders van de kinderen en broertjes of zusjes lunchen. We hadden lekkere hapjes om van te genieten.
Toen iedereen klaar was gingen de meiden van het hockeyteam naar de slaapzaal en gingen alle slaapspullen inruimen en in de auto's leggen. We hebben daarna bloemen aan de ouders gegeven die het hebben georganiseerd.

Vervolgens heeft het hockeyteam de yell gedaan. Toen was het tijd om naar huis te gaan. Het was een super geslaagd weekend en heel erg gezellig en we hebben veel gelachen.

Mirte Poelen