Algemeen Mei

Het gaat beginnen!

Beste leden,

Vierde Veld
Vanaf deze week is letterlijk begonnen met het verder bouwen aan de toekomst van de club. Vorige week vrijdag is namelijk de aanbesteding voor het vierde veld gegund aan Topgrass. Wat is nu precies de bedoeling?
Er zal op twee fronten worden gewerkt. Aan 'de overkant' naast het parkeerterrein zal het nieuwe vierde veld worden gemaakt. Het voetbalveld dat daar nu ligt zal verdwijnen. Het veld wordt in de breedte van dat veld aangelegd. Voordat daar echt kan worden begonnen met aanleggen moeten eerst de nodige saneringswerkzaamheden worden uitgevoerd. Die zijn als het goed is eind volgende week klaar. Als de planning wordt gehaald zal het veld medio augustus klaar voor gebruik zijn.

Maar dat is nog niet alles. Vanaf 6 juni zal ook worden gewerkt aan de herziening van veld 6.
Veld 6 is al jaren toe aan vervanging en daar hebben we binnen het traject voor het nieuwe vierde veld verdere afspraken over kunnen maken. Het veld zal worden omgebouwd tot een volledig waterveld.
Om te zorgen dat de werkzaamheden op tijd klaar zijn voor het nieuwe seizoen is er bewust voor gekozen om direct na het einde van de reguliere competities voor de jeugd het werk te laten aanvangen. Ik realiseer me dat we daarbij een aantal mensen hebben moeten teleurstellen, met name de toernooicommissie die uiteindelijk het D toernooi voor dit jaar heeft moeten afgelasten. Dank in ieder voor jullie begrip. Ook mini slotdag en de senioren wedstrijden van 12 juni zullen overlast hebben daarvan.
Daar staat tegenover dat bij het realiseren van de geplande bouwtijd we eind augustus kunnen beschikken over twee nieuwe velden en in totaal twee watervelden, een semi waterveld en een zandveld hebben; een weelde!

Selectie en teamindeling
Mooi dat in dezelfde periode ook binnen de club hard wordt gewerkt aan het volgend seizoen. De komende weken zullen voor de jeugdteams in het teken staan van selectietrainingen, het einde van de trainingen voor de breedtesport teams en maken van de teamindelingen. En weet dat al in april is gewerkt aan het (voorlopig) inschrijven van teams en het vormgeven door overleg met andere clubs van wedstrijdschema's.
De teamindeling en selecties zorgen traditiegetrouw voor de nodige commotie en emotie. Ik begrijp dat reeds vooraf al door diverse ouders wordt voorgesorteerd daarop. Het is natuurlijk fantastisch om alle betrokkenheid te merken! Hou evenwel in de gaten dat pietje, marietje of klaasje niets kunnen doen om uw kind in het gewenste team te duwen. De afweging daarvan wordt gemaakt door de teamcoaches die Tips invullen, coördinatoren die het overzicht hebben wie naar welke categorie doorstroomt. Jeugd en Jongste Jeugdcommissie buigt zich over alle informatie en gezamenlijk komen ze dan tot teams die niet alleen evenwichtig zijn qua niveau binnen een team, maar ook wordt gekeken naar het verleden; is het team een hechte eenheid die veel lol heeft of is gebleken dat een andere mix van spelers nodig is. Jullie beseffen dat het een soort gordiaanse knoop is die in duizend puzzelstukjes is gesneden die vervolgens eerst moeten worden gelegd waarna de knoop kan worden ontward. Geen makkelijke klus!

Natuurlijk kan het zijn dat na het bekend worden van de teamindeling vragen bestaan. Daarvoor worden dan specifieke informatiebijeenkomsten gehouden. Hou je kruit dan ook droog en klim niet direct in de telefoon om coördinatoren of wie dan ook alle wetenswaardigheden te vertellen die dan in je opkomen. Die zitten daar niet op te wachten en het is ook simpelweg niet de bedoeling.
Bezoek een avond van het team / de categorie van je kind en hoor eerst de overwegingen aan en bekijk dan of de wereld inderdaad vergaat als het zo zou blijven.
Allereerst nog twee competitieronden voor het einde. Veel succes voor de bijna kampioenen en veel plezier voor jullie allemaal!

Groet,
Ernst Jan