Algemeen Mei

DUW Borrel 4 Juni

Beste leden,

Met het tromgeroffel van het aanstaande einde van het seizoen reeds hoorbaar aan de horizon willen we als bestuur van MHC een nieuwe traditie beginnen. We willen vanaf dit jaar op iedere laatste speeldag van de jeugd de DUW borrel gaan houden. We beginnen ermee op 4 juni 2016. De DUW borrel dus. Wat is het eigenlijk? DUW is Dank U Wel.

Een dankuwel borrel dus die we als bestuur namens de club willen organiseren voor alle vrijwilligers die zich het hele jaar door rotrennen om de boel op hun aandachtsgebied te laten lopen. Zodat jij of je kind iedere week maar weer in staat wordt gesteld om een potje te trainen, een wedstrijd te spelen, keepersclub te doen, feestje te bezoeken dat door het jeugdbestuur is geregeld, waar weer coördinatoren aanwezig zijn die naast toezicht op het feestje de dag daarna weer met deze of gene doorkletsen over dat en dat team in voorbereiding naar het volgende seizoen, zodat de mensen van de jongste jeugd en jeugd commissie weten hoeveel personen voor welke teams beschikbaar komen. Vervolgens weet de TC welke leden in aanmerking kunnen komen voor prestatieteams omdat al die coaches weer tijd hebben besteed aan het invullen van de TIPS op de site. Kunnen de selectietrainingen worden voorbereid en straks worden gedaan met behulp van allerlei mensen die hun tijd besteden om de hardwerkende hoopvolle mensen te beoordelen. De Arbitragemensen weten vervolgens wie op leeftijd komen om scheidsrechterskaarten te kunnen halen, zodat ook zij hun scheidsrechters volgend jaar kunnen indelen. De Opleidingsmensen weten dan hoeveel nieuwe trainers uit de jeugd naar voren treden om teams te trainen ; coördinatoren opleidingen weten welke trainingen voor welke trainers en coaches georganiseerd kunnen worden. De afdeling materiaal maakt weer afspraken om voor 1 september al het keepers, trainings en accommodatie materiaal te inspecteren en te herstellen of vervangen. De dames van plezier zorgen met de barcommissie voor een adequate bezetting van de bar, regelouders zijn nu bijna overspannen van alle rij, fruit en drankschema's. Coaches aan de drank door het succes  van hun team. Of het ontbreken daarvan :-) . Toernooien worden voorbereid, lezingen gegeven.

Denk trouwens niet dat nu het kwik boven de tien graden lijkt te gaan komen dat de zaalcommissie zit te niksen. En ook niet dat ook met het vierde veld er straksgeen wachtlijst is, dat de ledenadministratie peentjes zweet om alle gegevens binnen van nieuwe leden te krijgen, het wedstrijdsecretariaat al tijden met de indeling en planning van de 2wedstrijden na de zomer bezig is, de debiteuren binnengeharkt moeten worden, sponsors moeten worden geworven, de witte rook sessies alweer in voorbereiding zijn en we hopen dat met die borrel van 4 juni in het geheugen we in augustus wachtrijen zullen hebben om iedereen een plek te geven binnen de toch best uitgebreide organisatie van onze mooie club. En dan ben ik bang dat ik nu echt heel wat mensen voor het hoofd heb gestoten door hun belangrijke werk niet in deze opsomming mee te nemen.

Waarom zo'n borrel? Nou, we hebben als mensen en zeker binnen een club als de onze toch vaak de neiging om te kijken naar allerlei dingen die niet goed gaan. En inderdaad zijn we continu bezig om alles beter te laten verlopen. Wat niet altijd lukt, of snel genoeg gaat naar onze zin of naar die van anderen. Daar komen trouwens wel veel mooie dingen uit voort. En om nu eens op één dag te zeggen dat het gewoonweg tof is dat je  ook dit weer een seizoen lang voor 'de club' hebt gedaan zegt de club op 4 juni 2016 DUW!

En ja, neem maar een toeter, trompet, vuvuzela en al van dat soort dingen mee omdat we ook onze kampioenen dan hopelijk met zijn allen kunnen toejuichen!

Tot 4 juni!