Algemeen Januari

EXTRA ALV 22 FEBRUARI 20.00 CLUBHUIS

Beste Leden,

Eindelijk kunnen we aangeven dat we een algemene ledenvergadering  gaan houden door een heel positieve ontwikkeling; het vierde veld.

Op grond van art. 16 van de Statuten geldt dat voor iedere uitgave of het aangaan van een verplichting boven de € 30.000,00 goedkeuring van de leden moet worden gevraagd. Zoals bekend zijn we als club al vanaf 2009 bezig om een extra hockeyveld te realiseren.In de voorbije jaren heeft de club aan de Gemeente voorgesteld om een eigen bijdrage te doen. Dit voorstel heeft er voor gezorgd dat het onderwerp niet alleen bespreekbaar is geworden, maar dat dit in het coalitie-akkoord en de begroting 2015 is opgenomen door de Gemeente. Als gevolg van de invulling van de bijdrage en met name de fiscale gevolgen daarvan heeft het project de nodige vertraging gekend. De uitkomsten daarvan zijn positief gebleken: er zijn in de voorbije zeven maanden plannen uitgewerkt. Deze plannen liggen nu klaar om te worden goedegekeurd door de gemeenteraad én door jullie als ledenvergadering. Op 8 maart 2016 zal de Gemeenteraad zich buigen over het voorstel dat dan door Maastricht Sport via het College B&W wordt voorgelegd. Over de inhoud en uitwerking van dit voorstel en meer specifiek de hoogte en oorzaak van de eigen bijdrage die we als club daarvoor moeten doen zal in de vergadering uitgebreid worden stil gestaan. Ook zullen we aandacht besteden aan de gevolgen die dit heeft voor de leden en op welke wijze de eigen bijdrage wordt gefinancierd.

De algemene ledenvergadering is door een wijziging van de afspraken met de Gemeente, waarover dan meer, eerder gepland dan we in november hebben aangegeven. We weten op dit moment niet of wij op 22 februari al zover zijn dat we ook de op de vorige alv besproken financiële ontwikkelingen compleet in beeld hebben. Mocht dat wel zo zijn, dan zal aan de agenda het onderwerp worden toegevoegd en mogelijk ook een voorstel worden gedaan voor een wijziging van de contributie. Waarbij trouwens geen verband bestaat tussen de eigen bijdrage voor het vierde veld en deze toekomstige financiële ontwikkelingen. Maar daarover meer op :

22 februari 2016 om 20.00 uur, locatie: clubhuis

Tot dan.

namens het bestuur Ernst-Jan Dubbeldam.