Zaalhockey December

Zaalwachten schema

Taken Zaalwacht

Van de volgende taken dient de betreffende zaalwacht zich bewust te zijn.

Is een half uur voor aanvang van de eerste wedstrijd aanwezig om:

1. Het klaarleggen van de balken en de goals te coördineren: het MHC-team dat als eerste speelt moet zo spoedig mogelijk beginnen met het klaarleggen van de balken en de goals (zodat de wedstrijd op tijd kan beginnen).
  2. Ziet toe dat er door NIEMAND met gewone schoenen in de zaal gelopen wordt.
  3. Ziet toe dat de sportschoenen NIET buiten gedragen zijn.
  4. Ziet toe dat de gespen van de keepersuitrusting met tape afgeplakt zijn (i.v.m. beschadigen vloer)
  5. Ontvangt de bezoekende teams en scheidsrechters.
  6. Zorgt dat wedstrijden op tijd beginnen, houdt scores en tijd bij:Wedstrijden zijn 2x 30 minuten, als teams in wedstrijdblokken spelen dan is het 2x 20 minuten (zie schema tijden!)
  7. Ieder thuis spelend team levert een persoon ter ondersteuning van de zaalwacht.
  8. Ziet toe op het correct invullen van het DWF = Digitale Wedstrijd Formulier. Checken of spelers voor de wedstrijd zijn aangemeld in het DWF (als dit niet is gebeurd kunnen de scheidsrechters het formulier niet invullen en afronden na de wedstrijd, met alle gevolgen van dien!!!
  9. Indien er een rode of gele kaart is gegeven aan een speler... zie erop toe dat alle gegevensgoed/ volledig (ook naam-adres-woonplaats speler) in het DWF worden ingevuld door scheidsrechter en aanvoerder/speler van het team.
  10. Gaarne DWF meteen na iedere wedstrijd afronden via de mobiele telefoon.
  11. Ziet er op toe dat de balken, goals en eventuele achtergelaten rommel opgeruimd worden. Het team dat als laatste speelt moet zo spoedig mogelijk na het eindsignaal de balken en goals opruimen (zodat de zaal snel overgedragen kan worden aan de sportclub die na ons komt of aan de beheerder van de hal).

Inhoud van de wedstrijdtas:
  1. Wedstrijd schema’s.
  2. Wedstrijdballen en tape voor gespen klompen.
  3. Lijst van clubscheidsrechters.
  4. Zaalwachtschema.
  5. Lijst met namen van MHC cie Zaalhockey + lijst met namen zaalhockey coördinatoren van alle deelnemende clubs van Zuid-Nederland

Hoofd coördinatoren Zaalhockey:

Herman van der Klij