Senioren November

Verslag Dames 1

Rosmalen uit, altijd lastig!

Op de vroege morgen van zondag 22 november stonden de dames van MHC fris (heel fris!) en fruitig op uit hun warme bedje. Gelukkig hadden de meeste meiden een heerlijk ontbijtje in de bus, met dank aan Auke, dus dat was dan nog een geluk bij een ongeluk. Rosmalen stond vandaag op het programma, dus wat power-food was wel nodig. De nummer 3 van de competitie was zeker een uitdaging voor ons, maar aangezien we vorige week tegen de nummer 1 Uden goed gepresteerd hadden (alleen helaas zonder onszelf te belonen) kon het misschien nog wel een leuk wedstrijdje worden!

Eenmaal in Rosmalen staken we onszelf in ons mooie uit-tenue, en waren we klaar voor het praatje van de coach. Ook dit keer weer de persoonlijke leerdoelen/speltips, en we hadden ongeveer een half uurtje voor een pittige warming-up. Vanwege de kou was dit ook wel nodig, en mooi op tijd begonnen we aan onze uitdaging tegen de Brabantse dames.

Al snel kwamen we er achter dat de tegenstander er zin in had! Ze zetten een hoge druk en creëerden eigenlijk al snel redelijk wat kansen. We kwamen er moeilijk uit achterin, het tempo lag eigenlijk veel te laag om echt goed de bal te kunnen verleggen en het middelveld en de spitsen konden moeilijk worden bereikt. Zo af en toe kwamen we er mooi doorheen, maar uiteindelijk konden we niet echt goed kansen creëren, laat staan afmaken.

Helaas was dit niet het geval aan de andere kant. Na wat kansen op de goal van een weer goed keepende Lynn maakte Rosmalen in de eerste helft 1-0 en de 2-0, onder andere uit een strafcorner variant. 2-0 was de ruststand, en ondanks de kou zijn we buiten gebleven voor de peptalk van Arnold. Wat ging er nu fout en waarom speelde we (zeker in vergelijking met vorige week) eigenlijk zo belabberd? Conclusie: afspraken en taken! Daar ging het mis en op dat gebied moest het beter. Simpele dingen als mandekking, vrijlopen en looplijnen, en strakke harde ballen in elkaars stick gingen mis. Terug naar de basis dus en op naar een betere tweede helft!!

Hmmm, dit was toch  makkelijker gezegd dan gedaan. Het begin van de tweede helft verliep eigenlijk niet veel beter dan de hele eerste helft. Rosmalen ging op dezelfde voet door, en helaas resulteerde dit vrij snel in de 3-0. Na een kleine opvlieger van onze kant ging het toen wel iets beter, en na een behaalde strafcorner scoorde Lotte uit een rebound de 3-1. Deze opleving bracht even iets meer spanning, maar helaas was dit van korte duur nadat Rosmalen de 4-1 scoorde. Ook Domi scoorde nog een goaltje, maar helaas werd deze afgekeurd na een shootje. Uitslag was duidelijk, en eigenlijk is met 4-1 alles wel gezegd.

Helaas heeft dit wel gezorgd voor een daling op de ranglijst, en het wordt nu toch wel tijd dat er punten gepakt gaan worden om onszelf het wat makkelijker te maken! Dit moet wel nog even gebeuren voor de winterstop, en wel thuis tegen Tegelen volgende week. Deze 3 puntjes moeten echt in Maastricht blijven, dus helpt ons hierbij en tot volgende week zondag in de Geusselt!